محض یار مهربان

آخرین منجی...

محض یار مهربان

آخرین منجی...

حضرت مهدى (عج) و شباهتهاى او با پیامبران

در خصوص این موضوع به چند روایت از ائمه معصومین ع توجه نمایید.
1 ـ امام زین العابدین ع فرموده است:
در قائم ما چند سنت از سنتهاى پیغمبران است. اّما سنتى که از آدم ونوح دارد، طول عمر است و سنتى که از حضرت ابراهیم دارد، پنهان بودن ولادتش و دورى گزیدن از مردم است. سنتى که از موسى دارد ترس و غیبت از مردم و از عیسى، اختلافى که مردم درباره او دارند از ایوب فرج بعد از شدّت، اما سنتى که از محمد ص دارد قیام با شمشیر است.
2 ـ محمد بن مسلم روایت نموده که:
خدمت امام باقر ع رسیدم تا درباره قائم آل محمد از آن حضرت پرسشى کنم، پیش از آن که سؤالى بنمایم، فرمود: اى محمد بن مسلم در قائم آل محمد پنج شباهت از پیغمبران است. شباهت یونس بن متى، یوسف بن یعقوب، موسى، عیسى و محمدص .
1 ـ
شباهتى که به یونس دارد،


 غیبت اوست که بعد از پیرى به صورت جوانى به سوى قومش بازگشت .
2 ـ
شباهتى که به یوسف دارد


، غیبت و پنهانى او از خواص خود و عموم مردم و برادرانش است.
3 ـ
شباهتى که به موسى دارد،


 ترس مُمتد او از مردم و غیبت طولانى و مخفى بودن ماجراى ولادتش و پنهان گشتن پیروان او به واسطه آزار و خوارى که بعد از او به آنها رسید تا جایى که خداوند متعال فرمان را صادر کرد و بر دشمنانش پیروز داشت.
4 ـ
شباهت او به عیسى


; اختلافى است که مردم درباره او دارند ; زیرا جماعتى گفتند که او متولد نشده، عده اى گفتند او مُرده است و گروهى نیز گفتند: او را کشتند و به دار آویختند.
5 ـ
امّا شباهتى که به جّد خویش حضرت محمد ص دارد،


 قیام با شمشیر و کشتن دشمنان خدا و رسول و جباران و گردنکشان و پیروزى وى به وسیله شمشر و رعبى است که در دلها پدید مى آورد.از جمله علامات او خروج سفیانى از جانب شام و شخص یمنى از یمن و صداى آسمانى در ماه مبارک رمضان و ندا کننده اى است که او را به نام و نام پدرش صدا مى زند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد