محض یار مهربان

آخرین منجی...

محض یار مهربان

آخرین منجی...

تسلیت میگم آقا جون...



چقدر از شنیدن مژده های ظهور...به نقل از ایشون ، خوشحال میشدیم..

چقدر نکات اخلاقی و عرفانی ایشون پر معنا بودند...


و چقدر سخته یکی دیگر از این پیوندهای ما و آقامون..دیگه بین ما نیست..



ولی جای مردان آسمانی...بین زمینی ها نیست...


روحشون قرین رحمت و قربت الهی باد...


 این ضایعه جانگداز را به محضر امام زمان عج الله تعالی ظهوره و شیعیان جهان تسلیت و تعزیت عرض می کنم


دو سخنرانی اخلاقی از از آیت الله العظمی بهجت  



سخنرانی اول

سخنرانی دوم

روحی فداه

 

یااباصالح المهدی(عج)ادراکنی...



میدونی آقا چه شکلیه؟

ای خیمه نشین دل صحرای غریبی

بر درد دلم جز غم تو نیست طبیبی

آرامش من این شده بی تاب توباشم

هرچند که از روی توام نیست نصیبی

جز ناله شبها و نماز سحر تو

از بهر دل گمشده ام نیست مجیبی

از کار تباه دل من رنج کشیدی

یکبار به رویم نزدی بس که نجیبی

هرکس که به دست تو رسد خیر ببیند

چه عاقبت خیری و چه دست عجیبی

در غربت تو چند همه عمر بگریم

ای یار سفرکرده من باز غریبی

ترسم که پس از مرگ رسد ناله ز قبرم

زیرا که دلم را ز غمت نیست شکیبی

اللهم عجل لو

چقدر امام زمانت رو میشناسی؟

اصلا میدونی امام زمانت چه شکلیه؟



از مجموع احادیث پیشوایان معصوم «علیهم السلام) قیافه و شمایل مقدس حضرت مهدی (علیه السلام) این گونه استفاده می شود: 


حضرت مهدی «علیه السلام) جوانی است چهار شانه، گندمگون (سرخ و سفید )زیبا روی و زیبا موی با موهای مجعد که آن را بر روی شانه هایش و دو طرف پیشانی اش می ریزد. ابرو کمان، چشمانش سیاه و درشت و جذاب، دندان هایش براق و گشاده، رنگش رنگ عربی و جسمش جسم اسرائیلی (در بلندی قامت و تنومندی همانند بنی اسرائیل است: 

علامه مجلسی به نقل از جزری صورتش همانند ستاره ای درخشان و ماه نورانی است. نور چهره اش بر سیاهی موهای سر و صورتش غلبه دارد. بر گونه راستش خال سیاهی وجود دارد به گونه ای که بر جمال و زیبایی اش می افزاید: 



آخر یه روز شیع برات حرم میسازه



مولا بخوان تو آیه امن یجیب را                           زیرا که می رسد به اجابت دعای تو 

اول بیا مدینه و بنما که در کجاست                           گمگشته قبر مادر درد آشنای تو


 دل من حقیر پر تقصیر را با غربت بقیع چه قرابتی است ؟






" امروز آخرین روز زندگانی من است ، 

دیشب پدرم را در خواب دیدم و از بلاها و ظلم دشمنان دین برایش گفتم و او بشارت داد دیگر به همین زودی نزدش خواهم رفت ، 

آری امروز آخرین روز زندگانی من است و فردا اولین روز یتیمی فرزندانم ، 

آنها را صدا می کنم ، شستشویشان می دهم و شانه به سرشان می زنم و نگاه به چهره مظلومشان و فکر فردایشان امانم را می برد 

ولی به زحمت لبخند می زنم و به سختی دستم را بالا می آورم و آنها خوشحالند از اینکه حال مادرشان کمی بهبود یافته ، نوازش کودکانم که تمام می شود کم کم باید خود را برای رفتن آماده کنم ،

به اسماء می گویم آب بیاورد و با آن وضو می گیرم و لباس نماز خود را به تن می کنم ولی باز هم فرزندانم !

 آنها که هیچ گونه تحمل رفتن مرا ندارند ، آنها را روانه می کنم تا به بهانه دعایی برای من بر سر قبر جدشان بروند و خود در اتاقی برای خلاصی از این دنیا و مردم این شهر می آسایم  و به اسماء می گویم سوره یس بخواند ، تلاوتش که تمام شد مرا صدا بزند ، اگر جواب دادم که هیچ و گرنه بداند که..."


حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمود::تبسّم و شادمانى در برابر مؤمن موجب دخول در بهشت خواهد گشت، و نتیجه تبسّم در مقابل دشمنان و مخالفان سبب ایمنى از عذاب خواهد بود


کنزل العمّال: ج 15، ص 242،  40759

شهادت بانوی دو عالم...فاطمه صدیقه (س)  را تسلیت میگویم
باشد که در دوجهان "فاطمی" باشیم.