محض یار مهربان

آخرین منجی...

محض یار مهربان

آخرین منجی...

(--زمینه سازان ظهور--)

do347qr2a1n438ct14ok.png (202×247)


نمیدانم خدایا

کی میرسد ان دم

که نفس بدکردار خویش را

قربانی کنم

و  وصالت حاصل گردد...

قربان مبارک


75770800643742222875.gif (315×197)


انقلاب حضرت مهدى (ع) هم چون دیگر انقلاب ها،بدون مقدمه و زمینه سازى به وجود نمى آید، بلکه در آستانه ظهور، حرکت هایى پا مى گیرد و زمینه را براى ظهور آن حضرت فراهم مى آورد.

بخش عمده اى از روایاتى که درباره رویدادهاى پیش از ظهور و یاران حضرت مهدى (ع)آمده است، درباره ایران و ایرانیان است که با تعبیرات گوناگونى مانند: اهل فارس، عجم، اهل خراسان، اهل قم، اهل طالقان، اهل رى و... بیان شده است.

با بررسى مجموع این روایات به این نتیجه مى رسیم که درکشور ایران، پیش از ظهور، نظامى الهى و مدافع ائمه معصومین (ع)و برپا مى گرددکه مورد نظر امام زمان (ع) است و نیز مردم ایران، نقش عمده اى در قیام آن حضرت دارند. (1)

رسول خدا(ص) مى فرماید: مردمى از مشرق زمین قیام مى کنند و زمینه را براى قیام حضرت مهدى (ع) فراهم مى سازند. (2)

اللهم صل علی محمد آل محمد و عجل فرجهم

نیز مى فرماید: پرچم هاى سیاهى از سمت مشرق خواهد آمدکه دل هاى آنان همانند پاره هاى آهن است پس هرکس از حرکت آنان آگاهى یافت، به سوى آنان برود و با آنان بیعت کند هر چند لازم باشدکه بر روى یخ حرکت کند (3)

امام باقر(ع) مى فرماید:گویا قومى را مى بینم که در مشرق قیام کرده اند و حق را مى طلبند، ولى حق را به آنان نمى دهند .بار دیگر طلب مى کنند ولى باز به آنان واگذار نمى کنند.در این حالت، شمشیرها را از نیام کشیده، بر شانه مى گذارندکه در این هنگام، دشمن خواسته آنان را مى پذیرد، ولى آنان نمى پذیرند وقیام مى کنند و حق را واگذار نمى کنند، مگر به صاحب امر. کشتگان آنان شهیدند واگر من آنان را درک مى کردم، خودم را براى صاحب این امر آماده مى کردم....


ادامه مطلب را بخوانید


ادامه مطلب ...